Äntligen sol / Sunshine at last


Äntligen blev det sol igen, det varade bara i 4 timmar men för att dra nytta av all värme satt jag ute hela tiden det varade. Sorterade rovings och spann lite.


Jag vet inte varför jag envisats så med att färga ull i ljusa orange och gula nyanser, jag gillar inte ens de färgerna så mycket (i kombination). Kanske hoppas jag att någon gång att få till färgerna så att kombinationen framstår lyckad för mig...


After waiting for weeks we finally got sun for more than 1 hour. It was not much but four hours in sun (with quite cold wind) is better than none so I sat out the whole time eating icecream, sorting rovings and spinning.


I don't know why I keep on dyeing my rovings in pale orange and yellow, I don't even like those colours together. Maybe I hope that someday the dye should succeed and I'll start liking those colours...

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...