Värmlandsfår


Detta är ett hekto värmlandsfår, ett hekto av den ulliga biten...

Fick denna ull i julklapp, jag blev lite tveksam till gåvan för det är inte riktigt min färg så därför fick ullen vila tills jag hittade igen paketet igår igen. Så nu tittar jag åter på ull-paketet och undrar vad i hela friden jag ska spinna av detta. Det är ull från ett glatt litet eko-får från nejden som inköptes på lokal hantverksmarknad så jag känner jag jag måste göra ullen rättvisa när jag spinner det.

Jag får nog tänka över vad jag ska göra av det och hur, tills dess lägger jag tillbaka ull-paketet där jag fann det och hoppas att någon idé dyker upp.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...