Aprikosgarn


Har haft ett litet uppehåll i spinnandet och det märktes! Upptäckte att jag undvek spinnrocken och gruvade mig för att spinna igen, till skillnad från i tisdags då jag knappt kunde låta bli att spinna, så för att bli kvitt obehaget var det bara att sätta sig och spinna.

Detta är den aprikosfärgade ullen, tyvärr hade jag delat på ullen för att få lite längd på flätan (så att den skulle se ut bra, dummaste iden hittills!). Jag vet inte riktigt vad som hänt men misstänker att den filtat sig så rätt vad det är när jag spinner dyker "sega partier" upp och garnet får småklumpar som måste tas bort. Kommer aldrig mer göra långa och smala rovings då risken för "tovade" områden är för stor.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...