Hexipuff


I väntan på västen ska tovas så gav jag mig i kast med Hexipuff-mönstret. Med fiberstoppning införskaffad och randigt sockgarn i högsta hugg började äventyret.

Gjorde två provstickningar och kom snabbt fram till att 2,75mm stickor var lagom. Mönstret är ganska lätt så självklart har jag stickat fel en massa och fått repa upp två-tre nästan klara sexkanter... Nu börjar mönstret flyta på och jag roas mycket av det självrandande garnet, det är så spännande att se vad det blir för färger :D.

Mätade idag min väst och såg till min besvikelse att jag måste tova lite mer då den fortfarande är för lång. Vill så gärna sätta i blixtlåset men det går inte så bra då kanten mot blixtlåset är 7cm för lång... Återkommer med tovningsrapport

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...