Tovat var det här!


Så blev äntligen västen klar och mindre än 10 min efter att trådarna fästs och trådmarkeringar bortklippta så började tovningen. Med skärsår i fingret beslutade jag att börja tovningen till fots, man måste testa såna galenskaper åtminstone en gång. Kom ganska snabbt fram till att tova i plastbalja är nog inte ideal, det blev inte så stor friktion så efter 30 min tog jag min tovning och rusade ner till tvättstugan där grovvasken har tvättbrädsliknande räffling på ena sidan. Då gick det undan!


Jag tvingades tova i grovvasken för hand, det skulle ha sett ut för roligt om jag försökt använda fötterna då :P. Alpackan släppte ifrån sig en del ull som fastnade väldigt bra i plåstret, var så lagom kul men plåster går lätt att byta :D.

Nu ligger västen på ett galler i mitt badrum och torkar. Med tanke på tidigare projekts torktid så är den väl torr om en vecka eller nåt...

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...