Macarons mm.

Vid ett tillfälle av stor svaghet köpte jag ett Macaron-set från Lékué som nu är testat. Måste erkänna att jag var lite skeptisk när smeten skulle placeras i "sprutt-mojängen" men när jag började spritsa så funkade den jättebra. Tyvärr lite svår att få ut de sista dropparna men det är nog bara en fråga om övning. Använde recept från DN men gräddade nog lite kort, försökte rädda dem och väntar nu med spänning på om botten håller (annars får jag väl äta upp dem :P).

För att få lite färg på dem använde jag gul karamellfärg, vanlig från ica, men fy vad lite färg det gav! De ser ut jättebleka trots detta, får nog testa rött nästa gång (då blir de åtminstone rosa). Sen så blev de lite toppiga men det är en fråga om övning så om några äggvitor så kan jag nog göra riktigt fina...

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...