Pausstickning

Ibland så surfar man runt lite på olika stick-bloggar, klickar på länkar, kikar vidare klickar på ännu en länk, hamnar på en hemsida, kikar på annat där och hittar något helt fantastiskt!


Det var precis så det gick till då jag hittade mönstret på Beekeeper´s quilt (finns även på Ravelry). Som ni säkert förstår så blev jag kär, kär som bara den och helt besatt av att få göra en sådan. Efter några dagars funderande så inköptes beskrivningen och nu har jag provstickat den. Vette fasiken vad jag ska ha ett sådant till men projektet verkar så kul med de små delarna att jag bara måste testa. Det kanske bara blir en kattkudde vem vet?

Första försöket blev inte jättebra, kan bero på att jag har träningsvärk i underarmarna av västen (stickvärk), stickade i ett garn som kanske inte var ultimat (lite alpacka som blev över från mössan) och att det som sagt är mitt första försök i mönstret. Upptäckte i samband med detta att jag har inte mindre än 3 uppsättningar 3,25mm strupstickor i bambu i min sticknåls-väska, måste vara sedan jag stickade spets runt för några år sedan...

Tror att man kanske bör följa mönstret och använda någon typ av sockgarn och syntet-stoppning till att få volym i den (använde små garn och ulltussar), får experimentera vidare vid tillfälle...

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...