Ullelull


Då det inte är så roligt att bara se på västen som stickas (det syns ju inte så stor förändring nu på ryggen) så tänkte jag slänga in lite bilder på vad jag fyndade på VÄV11.

Detta är ull/silke-blandningen som jag köpte hos Gudruns ullbod, det gick undan då hennes blandningar försvann men jag hade tur och fick tag i lite grönt. Nu återstår bara att fundera vad jag ska göra av ullen, den bör nog spinnas grövre än jag brukar då det är sådana breda (enligt mig) sjok. Vi får se vad det blir...

Västen går framåt med små steg (ca 5cm kvar av ryggen) och jag har stickat upp hälften av nystan nummer fyra.

Åter till stickningen!

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...