Med armar av gummi

Så har man hunnit ännu en bit...


Ryggen är klar, sidan likaså och nu är bara framstycket kvar! Tänk ändå så snabbt det gick att sticka men nog har det varit lite jobbigt då träningsvärken i underarmarna.

Projektet har varit ganska lätt att sticka, det har inte varit några konstiga maskor och inga aviga heller så tempot har periodvis varit ganska högt. Jag är så öm i armarna att det tar emot bara att skriva men tänk bara vilka armmuskler jag kommer att få!

Men hur ska man tova den! Är det till att stå dubbelvikt över diskhon eller ska man gå tillbaka till medeltiden och med strumplösa fötter trampa västen i en balja? Möjligheterna är många men efter den massiva träningsvärken jag har i armarna så lutar det mot medeltidslösningen, man kan åtminstone börja där och finjustera för hand sedan... Jag får nog fundera vidare på tovandet medan jag stickar slutet på västen.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...