BSJ stickad med Fantasi / BSJ made of Fantasi


Hittade ett gammalt projekt i min ullkorg, En BSJ (Baby Surprise Jacket) i garnet Fantasi (Järbo, 50g 120m). Köpte två härvor hos Agnetas Vävbod men då de tog slut lades projektet på hyllan. Nu ska jag skaffa lite mer och göra klart den och jag överväger att köpa några nystan till i en annan färg och göra en till. Visst, garnet är i 50% Ull % och 50% Akryl (jag brukar vägra alla garner med över 25% syntet) men det är mjukt, har fina färger och är billigt (27kr nystanet hos Agnetas Vävbod) för att inte tala om att det är lättskött om det ska ges bort till någon som inte kan hur man sköter om ylleplagg.

Found a old project in my wool basket, a BSJ (Baby Surprise Jacket) made of Fantasi (Fantasy), 50g 120m, by Järbo. Bought two skeins at Agnetas Vävbod but when I ran out I just put it down and forgot about it. Now I'm going to get some more and finish it and I'm thinking about buying a few extra skeins. Sure, the yarn is made of 50% Wool  50% Acrylic (otehrwise I never buy anything with more than 25% synthetic fibres) but it's soft, has got nice colours and is cheap (27 SEK, about 4.2 USD, at Agnetas Vävbod) and it's easy to take care of if you want to give it away to someone who doesn't know how to take care of clothing made of wool.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...