Hantverksmarkanden / Craft fair




I lördags satt jag på en hantverksmarknad i Skellefteå och visade hur man spinner. För att göra det hela lite mer gammeldags spann jag på min gamla Korf och det verkade uppskattas.
Många äldre besökare kom fram till mig och berättade att de minns hur deras mamma spann när de var små. Det var senaste gången de såg någon spinna och det känns ganska sorgligt att senast de såg någon spinn kan vara för över 75 år sedan...
Last Saturday I showed spinning at a craft fair in Skellefteå. To make it a bit more old-school I used my old Korf-spinning wheel and it seemed to be appreciated.


A lot of older visitors came up to me and told me about how they remember their mother spinning yarn when they were small. It's quite sad that the last time they saw someone spinning could be over 75 years ago...

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...