Spinner loss / Taking my wheel for a spin





Fortsatt sjuk, trodde att jag var på bättringsvägen men inte var jag det inte. Sitter ännu en gång med varm halsduk, dricker vatten och håller tyst. För att göra något produktivt och få ett avbrott i stickandet är nya sidoprojektet en äppelfärgad merino som känns sommrig och inspirerande.

Som vanligt har jag lindat den så att jag kan dra ut ullen från mitten, på så sätt slipper jag ha en massa ull som ligger överallt och ullar av sig.

Still sick, yesterday I thought that I was getting better, wrong! I'm once again using my scarf, drinking a lot of water and keeping quiet. To have something productive to do and having something other to do than knit I'm starting to spin a bit of apple-coloured merino, it feels like summer and a great deal inspiring.

As usual I've made a kind of centre-pull thingie so I wont have to have wool all over the place.




Trots förkylningen är sommaren på väg och här kan ni se några av blommorna som växer utanför huset.

In spite of my cold, the summer is on it's way and here's a picture of some flowers that grows in a pot outside the house.

No comments:

Post a Comment

En stickad krage / A knitted collar

Så mycket kod, det är kod överallt! Har kodat så mycket de senaste veckorna att jag knappt har haft tid att göra något annat. Problemet...